Munka-ötletek

A munka nélküli embereknek azt szokták mondani, indítsonak vállalkozást. A sikeres vállalkozás egyik alapfeltétele a jó ötlet. Ha olyan ötletet, munkalehetőséget keresel, amely szinte pénz nélkül elkezdhető, még akkor is, ha nincs semmilyen gazdaségi épületed, nincsenek munkagépeid, jó helyen jársz. Ha szeretnél olyan munkaötletről is olvasni, amelyek nem kerülnek fel a blogra, rendeld meg az Új vállalkozási ötletek e-mail levelet. A levél ingyenes. Mindössze annyira van szükség, hogy elküldesz egy levelet a címemre. A címem: miksa.beer@gmail.com. A tárgy mezőbe írd be: új munkaötletek.

2018. február 1., csütörtök

Hogyan írj sikeres posztot?

Vannak örökzöld témák?

Azok az ember nagy többsége, akik valamilyen írást jelentetnek meg az Interneten, rendszerint arról álmodoznak, hogy egyszer megírnak egy posztot, azt közzéteszik, azután éveken át majd csak jönnek a posztra a vásárlók és érdeklődők. Mondom, álmodoznak, mert abszolút örökzöld poszt nincs. Vannak jól megszerkesztett posztok, amelyek sokáig eredményesen vonzák a látogatókat. De ezeket is kell frissíteni, helyenként új cikkekel helyettesíteni.
Mégis megéri olyan posztokat írni, amelyek az örökzöld témával kapcsolatosak és így arra számíthatunk, hogy sokáig és sok olvasót vonzanak majd. De tulajdonképpen melyek azok az örökzöld témák? Azok a szerzők, akik ezzel a kérdéssel foglalkoznak, rendszerint 6-12 témacsoportot jeleölnek meg. A felsorolt csoportok témája azonban rendszerint azonos és valóban felöleli azokat a témákat, amelyek hosszú időn át vonzák az olvasókat. Ezek:
-       Pénzügyi stabilitás, gazdagság, kereseti lehetősg, félelem az elszegényedéstől
-       Egészség, betegség, hosszú élet
-       Szeretet, család
-       Üdvözülés, hit vallás
-       Önbecsülés, önmegvalósítás
-       A közösség elismerése
-       Függetlenség, szabadság, szabad akarat
-       Szexualitás, szépség, vonzerő
-       Biztonság és félelmek

Nézd át a legnagyobb példányszámú lapok egy számát és próbáld meg a lapban található cikkeket besorolni. Meglátod, melyik témák dominálnak. A legnagyobb olvasótáborral rendelkező újságok rendszerint ilyen örökzöld témával kapcsolatos cikkeket jelentetnek meg, amelyeket az emberek szivesen olvasnak. Sőt, a lapok fedőlapján rendszerint csak ezek a témák szerepelnek. Nem véletlenül.
Érdemes megfigyelni a legnagyobb érdeklődést kiváltó Facebook posztokat is. Egy sikeres internetes szakember elemzése szerint a legsikeresebb Facebook posztok a következő témákkal fogllkoznak:
1.    Szex
2.    Pozitív gondolatok
3.    Tanulás, tudás
4.    Technológia, technikai újdonságok
5.    Étel, Ital
6.    Utazás
7.    Filmek, televízió, szórakozás
8.    Zene, művészet
9.    Egészség, sport, testedzés
10. Divat
Láthatod, hogy itt is az úgynevezett örökzöld témák dominálnak.

Most már csak az a kérdés, hogyan lehet olyan posztot írni, ami összekapcsolja a termékedet ezekkel az örökzöld témák valamelyikével. Nos ezt neked kell kitalálnod. Azért bemutatnák néhány lehetőséget, kedvcsinálásként és hogy valamilyen gondolkozási útmutatót adjak.

Ha webshopod van:
-       Tudta azt, hogy ha csak 10 százalékkal drágábban vásárol, élete során akár egy lakás árát is elvesztheti? (pénzügyi stabilitás, elszegényedés, félelem)
-       Legyen a vásárlás családi szórakozás. Vásároljon az interneten, othhonából családi körben beszélgetve (szeretet, család)
-       XY a legcsinosabb bemondónő a TV-ben – webshopban vásárol! (szépség, vonzerő)

Ha takarítóvállalatod van:
-       Mit tegyél, hogy a vendégeid mindig jól érezzék magukat a tiszta lakásodban? (önbecsülés, közösségi elismerés)
-       Ha por van a lakásában, gyógyíthatatlan betegséget kaphat (félelem, egészség)
-       Bizza a takarítást másra. Töltsén több időt a családjával (család, szeretet)

Ha személyi tanácsadó vagy:
-       Ha az edzőgép elég lenne, minden gazdag ember csodaszép lenne – edzésterv azoknak, akik szépek akarnak lenni (szépség, vonzerő)
-       Ne arra szavazzon, aki folyton másokat bírál, hanem arra, aki tudja mit kell tenni, hogy ön holnap biztonságban és jól éljen ( félelem, biztonság)
-       Egy kereskedőnek minden ruha eladó. De én megmondom, hogy ön melyik ruhában lesz a legszebb (szexualitás, szépség, vonzerő).

Nem kell tehát mást tenned, mint találni olyan örökzöld támát, amely a te vállalkozásodra vonatkozik, és írj posztot. Hetente 3-4 alkalommal. Azután jelentesd meg saját blogodban, honlapodon, vagy vendégposztolóként mások internetes oldalain. A posztban szerepeljen a vállalkozásod neve, helye, vagy URL címe. Ha ezt valaki nem engedi meg, keress más helyet a posztodnak. Hidd el, sehol sem fizetnek annyit a posztodért, hogy meggátolják az érdekeidet. Aki pedig azt mondja, hogy a pénz fejében le kell mondanod a posztoddal kapcsolatos szerzői jogokról, azonnal hagyd ott. Az interneten annyi lehetőség van, amennyit csak akarsz.

A következő feladatod csak az, hogy a poszt alapján írj néhány rövid ismertetőt a posztról, abban szerepeljen a posztod internetes (URL) címe. Majd ezeket az ismertetőket tedd közzé. Más szavakkal mondva: hirdesd a posztodat. Ezzel a vállalkozásodat népszerűsíted.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ide írhatod a véleményedet. Előre is köszönöm.