Munka-ötletek

A munka nélküli embereknek azt szokták mondani, indítsonak vállalkozást. A sikeres vállalkozás egyik alapfeltétele a jó ötlet. Ha olyan ötletet, munkalehetőséget keresel, amely szinte pénz nélkül elkezdhető, még akkor is, ha nincs semmilyen gazdaségi épületed, nincsenek munkagépeid, jó helyen jársz. Ha szeretnél olyan munkaötletről is olvasni, amelyek nem kerülnek fel a blogra, rendeld meg az Új vállalkozási ötletek e-mail levelet. A levél ingyenes. Mindössze annyira van szükség, hogy elküldesz egy levelet a címemre. A címem: miksa.beer@gmail.com. A tárgy mezőbe írd be: új munkaötletek.

2018. február 1., csütörtök

Azoknak, akik pénzt szeretnének keresni

Vállalkozás és az Internet


Az Internet megjelenése merőben új lehetőségeket jelent a vállalkozások számára. A kis cégek, induló vállalkozások előtt is jelentős piacot nyit meg. Sokszor hallottam már, hogy az Internet csak félrevezetés, az Interneten nem lehet pénzt keresni. Ez nem így van. Én inkább úgy fogalmaznák, hogy az emberek jelentős része félremagyarázza az Internet szerepét. Sokan pénzt hozó csodarendszernek tartják. Nem az.
Az Internet szerszám lehet a vállalkozók kezében. Méghozzá csodálatosan jó szerszám. Az Internet lényege az adattovábbítás felgyorsítása és leegyszerűsítése. Hihetetlen mennyiségű adatot tudunk villámgyorsan továbbítani. És ez az Internet szerepe.
Segítségével gyorsan és egyszerűen hirdethetjük termékeinket. Kinyílt a világpiac és most már a világ bármelyik országában jelen lehetünk termékeinkkel és szolgáltatásainkkal. Ha erre használjuk az Internetet és nem várunk el tőle valójában megoldhatatlan dolgokat, hihetetlenül jó segítőtársunk lehet. Ellenkező esetben azonban könnyen csalódhatunk.
Az Interneten számos olyan rendszer van, ami nem igazán alkalmas gazdasági tevékenységre. Személy szerint rendszerint kipróbálom ezeket, hogy megismerjem. De gazdasági tevékenységre nem ajánlom ezeket a rendszereket. Ha bárki felkeres azzal, hogy lépj be egy rendszerbe, mert ott holnap milliomos leszel, mielőtt pénzt költenél bármilyen tevékenységre, nézd meg a rendszert.
Egy rendszeren belül annyi pénzt lehet szétosztani, amennyi a befolyt pénz. Mivel az ilyen rendszerekbe általában a kis pénzű emberek lépnek be azzal a szándékkal, hogy valamilyen „vállalkozást” csináljonak, amiből majd megélnek, a rendszerekbe kevés pénz folyik be. Ezt a kevés pénzt lehet szétosztani, azzal, hogy ebből egy részt a rendszer üzemeltetői is leemelnek. Egy rész az üzemeltetési költségre kell nekik, más részt ők is keresni akarnak.
Mivel a rendszerek tagjai tudatosan felismerik ezt, vagy csak megsejtik, hamarosan elindul az új tagok keresésének tevékenysége, hogy több pénz legyen a rendszerben. Ez pedig már beszervezés és nem gazdasági tevékenység. Ez történik az Empowr, a Kairos, a GDI, vagy az SFI, illetve Tripleclicks rendszerrel is.
Egyes rendszerek vezetői hamar rájönnek, hogy gazdasági tevékenységet kell inkább végezni. Ilyenkor a rendszer átalakul. Rendszerint értékesítőként igyekszik feltüntetni magát. Ez már lényegesen közelebb van a tényleges gazdasági tevékenységekhez, de személy szerint nem ajánlom, hogy túl nagy reményekkel az értékesítés érdekében lépj be ilyen rendszerbe. Itt rendszeresen fizetni kell. Vagy egyszere sokat, vagy rendszeresen keveset. Van ahol havi tagdíjat követelnek. Máshol a bankszámládhoz akarnak hozzáférni. Ismét más rendszerek valami fajta pontokat osztogatnak és azt kell havi rendszerességgel kiegészítened, mert soha nem gyűlik össze annyi pont, amennyi a rendszer szabályai szerint szükséges egy hónapban.
Az ilyen rendszereket inkább piactérnek vagy reklámtérnek tekintem. Piactérnek viszont azért nem jók, mert a rendszerben végül is többnyire azok az emberek lesznek, akik eladni akarnak valamit. És kevés lesz a ténylegesen vásárolni akaró ember. Ha az eladásban keresünk segítséget, akkor inkább olyan rendszerbe kell belépni, amelyek eleve azzal a szándékkal alakultak, hogy eladják a tagok termékeit. Ezek a rendszerek fejlesztésének középpontjában nem az új tagok beszervezésének lehetősége lesz, hanem a potenciális vevő felkutatása. És az, hogy a tagok termékét hogyan lehet a legegyszerűbben és leghatásosabban bemutatni a potenciális vevőnek és eljuttatni az árut a vásárlóhoz. Az Interneten több ilyen nagyszerű rendszer is van.
Reklámtérnek azért nem a legjobbak az elsősorban tagtoborzásra épülő rendszerek, mert ott nagyon sok ember van, aki reklámozza a termékét és a tevékenységét és aránylag kevés az olyan, akit ez érdekelhet. Nagyon sok olyan rendszert láttam, ahol sok-sok ember áruját, tevékenységét reklámozzák, de aki olvassa az is csak reklámozza a terméket.
A reklám egyébként nagy piac. Ezért van az, hogy ebből a kalácsból azok az Internetes rendszerek is szeretnének leemelni egy kis hasznot, amelyek alapjában véve nem reklámtevékenységre alakultak. Ha ingyenes lehetőség, én kihasználom ezt. Mivel erre többen is rájöttek ezért egyes rendszerek, mint például a Facebook igyekszik meggátolni az ilyen reklámozásokat és pénzt kérni a reklám megjelentetésért.
Ha vállalkozni akarsz és szeretnéd használni az Internetet, én azt ajánlom, mindig alaposan nézz meg egy-egy kínálkozó lehetőséget. Keresd a rendszert. Nézd meg, honnan jön a pénz a rendszerbe. Ha egy rendszer azt állítja az eladásból keres, de nem látsz termékeket, vagy hogy a reklámból él meg és fizet a tagjainak, de nincs fizetett reklám, menj tovább és keress inkább valami mást.

Használd azokat a rendszereket, amelyek nyiltan kimondják, hogy mivel foglalkoznak. Neked a terméked népszerűsítésére és a terméked eladására van szükséged. Keress tehát olyan rendszereket, amelyek ezzel foglalkoznak. Olyanokat, amelyeknek ez a fő tevékenységük. Biztosan jobban csinálják, mint ha sok minden más mellett ezzel is foglalkoznának.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ide írhatod a véleményedet. Előre is köszönöm.