Munka-ötletek

A munka nélküli embereknek azt szokták mondani, indítsonak vállalkozást. A sikeres vállalkozás egyik alapfeltétele a jó ötlet. Ha olyan ötletet, munkalehetőséget keresel, amely szinte pénz nélkül elkezdhető, még akkor is, ha nincs semmilyen gazdaségi épületed, nincsenek munkagépeid, jó helyen jársz. Ha szeretnél olyan munkaötletről is olvasni, amelyek nem kerülnek fel a blogra, rendeld meg az Új vállalkozási ötletek e-mail levelet. A levél ingyenes. Mindössze annyira van szükség, hogy elküldesz egy levelet a címemre. A címem: miksa.beer@gmail.com. A tárgy mezőbe írd be: új munkaötletek.

2016. április 3., vasárnap

Könyvelési és adótanácsadási szolgálat


Ha van könyvelői képesítésed és ismered az adókra vonatkozó előírásaokat, könnyen nyithatsz könyvelési és adótanácsadási szolgálatot. A legtöbb kisiparos, vállalkozó  a vállalkozása indításánál még aránylag könnyen elboldogul a könyveléssel. Mindez az adókra vonatkozóan már nem mondható el. Pedig egy-egy előírás ismeretével akár többhónapos munkájának megfelelő pénzügyi eredméy ellenértékét tudná megteremteni. Ugyanígy gondot okoz számára az időszakos és az évi elszámolások, zárszámadások, adóbevallások elkészítése.

Ahhoz, hogy ezt a munkát beinditsad, az ismereteid mellett csak egy számítógépre, nyomtatóra és internet kapcsolatra van szükséged. Az interneten követheted a fontos új ismereteket, az előírások változását. A világ legtöbb országában a könyvelési és adóbevaláási dokumentumokat ma már interneten is be lehet nyujtani. Sőt, nagyon sok országban a könyvelőnek és a partnerének elegendő, ha internetes kapcsolatban vannak. Így gyakorlatilag a világban bárhol lehet a vállalkozásod, a lényeg, hogy megfeleljen az az ország előírásának, amelyik területén a partnered dolgozik, illetve hogy te, vagy a későbbiekben az általad alkalmazott könyvelők ismerjék ezeket az adott ország előírásait.

Az induló tanácsadó szolgálat számára mindig fontos, hogy milyen árakon dolgozik. A túlzottan alacsony árak elriasztják a potenciális partnereket, mert arra gondolhatnak, hogy az alacsony ár mögött silány minőség bújik meg. A magas árak pedig azért riasztóak, mert egy induló vállalkozásnál, bármilyen anyagi háttérrel vág bele a munkába a vállalkozó, mindig fontos a takarékosság, tehát igyekeznek kerülni a drága szolgáltatásokat. A legjobban úgy tudod meghatározni az áraidat, ha megnézed, hogy a konkurencia mennyiért dolgozik. Ennek a legegyszerűbb módja, ha erre az interneten keresel rá. Ez azonban becsapós lehet, mert aránylag sok tanácsadó jelentet meg az interneten csaliként a ténylegestől alacsonyabb árat. Azután amikor a potenciális kliens jelentkezik nála, elmondja, hogy ez az alapár, de a munkához bizonyos plusz dolgok nélkülözhetetlenek a törvény és az előírások szerint és ezzel a plusszal már az ár is valamivel magasabb. Hogy kikerüld ezt a csapdát és megismerd a tényleges árakat, a legjobb, ha árkéréssél fordulsz hasonló tanácsadó és könyvelési szolgálatokhoz. Természetesen ne mond meg nekik, hogy hasonló, vagy ugyanolyan munkát szeretnél végezni mind ők és ezért keresed az áraikat. Úgy érdeklődj az árak iránt, mintha egy egészen más profilban indulást tervező potenciális vállalkozó lennél, aki könyvelőt keres.

A partnerek felkutatásában fontos a megfelelő folyamatos reklám. Ismerek olyan könyvelőt, aki a vállalkozások bejegyzését végző ügyvédeknek fizetett azért, ha új partnert küldtek neki. Egy másik az interneten a bejegyzésről megjelenő információkat követte és az újonnan bejegyzett vállalkozóknak küldött ajándékba rövid adóismereti és könyvelési tanácsokat, amiben egyben felkinálta szolgálatait is. Mivel gondoskodott arról, hogy ezek az ismeretek ténylegesen értékesek és hasznosak legyenek az induló vállalkozó számára, az e-mailben, illetve levéllel felkeresett új vállalkozók közül többen is a partnerei lettek, akiknek később könyvelt, adózással kapcsolatos tanácsokat adott.
 
A reklámozásban hasznos lehet ha a telefonkönyvben a tevékenység megnevezésénél (könyvelés, adótanácsadás) kis, de szembetűnő hirdetést jelentetsz meg. A reklámod fontos eszköze lehet a névjegykártyád és a fejléces levélpapírod is. Fontos marketingeszköz a vállalkozásod névválasztása is. A „Kocsis és neje” helyett sokkal jobb a „Könyvelés és adótanácsadás” név. Ugyanígy a honlapod és blogod nevének megválasztásakor ne a „Nagy István honlapja” nevet válaszd. Ettől sokkal jobb az „Amit az adóról tudnod kell” név, még ha a rendszer, ahol dolgozol nem is engedi igy használni ezt a nevet, hanem valamilyen számot, jelet kell utánna tenned. Mondjuk így: „amitazadoroltudnodkell23”, különösen ha mondjuk a Fő utca 23-as szám alatt laksz és itt van az irodád, elérhetőséged. Az internetes URL címek megválasztásakor tudni kell, hogy a rendszerek alapértelmezésben az angol ábécé betűit használják, tehát az egyes nyelvek specifikus betűi, mondjuk a magyar nyelv ékezetes betűi nem a legjobbak. Próbálj meg olyan szavakat keresni, ahol ezekre a betűkre nincs szükség. Nem mindig megoldható dolog, de a magyar nyelvben számtalan olyan szó van, ami beszédesen utal a tevékenységre, mégis leírható pusztán az angol ábécé betűkészletével. Ilyen megoldások a palackposta, levelek, munkahely, hirdess, iroda, meszelek, festek, keretek, kisbolt, sarkibolt, parkolohely, teakert, tejesember, sajok... hogy csak néhányat említsek azok közül, amit láttam, amelyekről hallottam. Ha egy kicsit ötletelsz, te is megtalálhatod a megfelelő honlapnevet.


A honlapon, blogon mindig igyekezz ujdonságokkal jelentkezni. Ha hasznos tanáccsal jelentkezel, mindig lesz elegendő látogatód is. Tudom, hogy néhány öntelt internetes emberke napi pár száz látogatót emleget, vagy ezreket igér. A fejlett államokban azt szokták mondani, hogy amennyiben egy blognak vagy honlapnak napi 15-30 új látogatója van, már teljesítheti a célját. Tapasztalatom és méréseim szerint ezt a szintet akár egy hetes megfelelő munkával el tudod érni, anélkül, hogy a sokszor nem éppen fer és szabályos „trükkökhöz” kellene folyamodnod. Egyébként is ajánlom, hogy kerüld az ilyen trükköket. Ja: és azokat az embereket is, akik ilyeneket ajánlanak.  


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ide írhatod a véleményedet. Előre is köszönöm.