Munka-ötletek

A munka nélküli embereknek azt szokták mondani, indítsonak vállalkozást. A sikeres vállalkozás egyik alapfeltétele a jó ötlet. Ha olyan ötletet, munkalehetőséget keresel, amely szinte pénz nélkül elkezdhető, még akkor is, ha nincs semmilyen gazdaségi épületed, nincsenek munkagépeid, jó helyen jársz. Ha szeretnél olyan munkaötletről is olvasni, amelyek nem kerülnek fel a blogra, rendeld meg az Új vállalkozási ötletek e-mail levelet. A levél ingyenes. Mindössze annyira van szükség, hogy elküldesz egy levelet a címemre. A címem: miksa.beer@gmail.com. A tárgy mezőbe írd be: új munkaötletek.

2016. március 23., szerda

Használt autó vásárlási tanácsadó


A világban ma mintegy száz millió új autót adnak el évente. Ezek eladásávaé több millió ember foglalkozik. Van aki közvetlenül az eladást szervezi, de legalább ennyien foglalkoznak állandó, biztos és szép jövedelmért tanácsadással. Hogy kik ők? Hát az autós szaklapok újságírói.

Használt autóbúl több tízszer annyi talál évente új gazdára, mint új autóból. Ennek ellenére alig van olyan ember, aki használt autó vásárlási tanácsadással keresné a kenyerét. A kevés kivétel csak azok az újságírók, akik az autós szaklapokban használt autókkal foglalkoznak és azok az autójavítók akik az új, potenciális kliensnek segítenek autót vásárolni.

Érdemes elmondani azt is, hogy a világ egyik legnagyobb cége, amelynek a világ szinte minden országában több száz milliós partnerhállózata van, arra biztatja a munkatársait, hogy ne új, hanem használt autót vegyenek, mivel az új autó, ahogy kigördül az autószalon ajtaján, máris minimum 20 százalékot veszt az értékéből. Persze az új autó az új autó. Még az illata is más. Ezért gyártanak és arúsítanak egyes országokban (USA, Kanada, Németország, Franciaország, Anglia...) úgynevezett „új autó illatfriissitő sprayt”. Csak jól ki kell tisztítani a kocsi belsejét és befújni a sprayal és egy-két hétig ismét új autó illatban utazhat az erre érzékeny tulajdonos.

Tehát az autóvásárló emberek nagyobb többsége csak a saját, sok esetben szegényes tudására és tapasztalatára támaszkodhat, amikor élete egyik legnagyobb és az egész életstílusát megváltoztató beruházására készül. Gondoljunk csak bele: Alig valamennyi szaktudással odaállunk alkudni egy minden szükséges szaktudással rendelkező eladóval. Miért nem viszünk magunkkal valakit, aki jobban ért a dologhoz, hogy valamennyire egyensulyba kerüljön a helyzetünk? Ez nagyon jó vállalkozási lehetőség azoknak, akik jól ismerik az autókat, netán hajlandók egy kicsit utánna is olvasni, hogy megtanulják, mit érdemes vásárláskor megnézni és mit hogyan lehet ellenőrizni. A tanulásban sokat segít, ha egyszer-másszor el is beszélget egy kicsit egyik-másik autószerelővel, mesterrel. Érdemes beszerezni néhány egyszerű és aránylag olcsó műszert is, amivel megvizsgálhatja például a lemez vastagságát, hogy nem sérült-e valahol a karosszéria.

Az embereket azonban sokszor olyan dolgok is érdeklik, amit a mesterek nem szoktak elmondani, pontosabban nem is sejtik, hogy az embereknek fontos lehet. Például nagyon sok ember csak a már megvásárolt autó vezetése közben jön rá, hogy a kocsiban nincs olyan biztos hely, ahova leteheti a napszemüvegét. Vagy a női vásárlók esetében, hogy a kocsiban nincs olyan öblös tárolórekesz, ahova belesűlyesztheti táskáját és ha kell, bármikor gyorsan előkaphatja, annélkül, hogy zavarná az autó többi utasát, vagy bonyolult nyitogatási műveleteket kelljen elvégeznie. Fontos lehet az is, a női vezetők számára, hogy a vezető előtti napellenzőben is van tükör, vagy hogy van egy kis fedeles, kézreálló rekesz, ahova a rúzst, púdert, piperetükrőt és netán más számára fontos tárgyat elrejtheti. Sok minden van, ami az emberekben nem is tudatosodik, csak amikor már hajtja az megvásárolt kocsit, döbben rá, hogy ez is, az is zavarja, vannak dolgok, aminek hiányára bizony érdemes lett volna odafigyelni.


Mindez mellett persze meg kell tudni állapítani, hogy milyen a motor, jól nyilnak-e az ajtók, nem ázik-e be a kocsi valamelyik rosszul záródó nyillásnál esőben vagy autómosáskor, nem kezdte-e ki az autó alját a rozsda, rendben van-e a futómű, jók-e a lengéscsillapítók... Az a tanácsadó, akit ismertem, autómechanikusból vedlett át tanácsadóvá. A munkát úgy kezdte, hogy maga is autót akart vásárolni. Akkor jött rá, hogy mennyire tanácstalanok az emberek. Ő most a tanácsadás árát esetenként 100 euróban, mintegy 30.000 forintban határozta meg. Ez mellett 10 százalékot kért abból az összegből, amennyit sikerült az autó árából lealkudni. Néhány vásárló, akivel beszéltem, azt mondta, látszólag magas árért dolgozik, de a tény az, hogy még egy 1500 euróért vásárolt autónál is megérte alkalmazni, mert az autó átnézése és az alkudozás után a vásárló 300 euróval olcsóbban vette meg a kiszemelt személyautót, mint amennyit az eladó elsődlegesen kért. Ez pedig jóval több, mint amennyit a tanácsadónak kellett fizetni. Ez mellett a tanácsadó azonnal felírta, hogy mi az, amit a jövőben a kocsin ki kellene cserélni és mikor volna jó azt elvégezni. Odaírta azt is, hogy az esetleges szükséges alkatrészek és a munka körülbelül mennyibe kerül. A lapot azután átadta a vásárlónak egy autójavító műhely tulajdonosának névjegykártyájával. Lehet, hogy ezért a reklámért, amit egyébként  a vásárló is szivesen fogadott, a tanácsadónk kapott valamennyi pénzt a műhely tulajdonosától is.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ide írhatod a véleményedet. Előre is köszönöm.