Munka-ötletek

A munka nélküli embereknek azt szokták mondani, indítsonak vállalkozást. A sikeres vállalkozás egyik alapfeltétele a jó ötlet. Ha olyan ötletet, munkalehetőséget keresel, amely szinte pénz nélkül elkezdhető, még akkor is, ha nincs semmilyen gazdaségi épületed, nincsenek munkagépeid, jó helyen jársz. Ha szeretnél olyan munkaötletről is olvasni, amelyek nem kerülnek fel a blogra, rendeld meg az Új vállalkozási ötletek e-mail levelet. A levél ingyenes. Mindössze annyira van szükség, hogy elküldesz egy levelet a címemre. A címem: miksa.beer@gmail.com. A tárgy mezőbe írd be: új munkaötletek.

2016. január 4., hétfő

Reklámszervező


Az igazság az, hogy korábban két vállalatom is éveken keresztül dolgozott ez az ötlet alapján, de most az ötletet egy facebookos ismerősöm juttatta eszembe. Annak idején a Topolyai Rádió számára szerveztünk reklámokat. A reklámszervező felkereste a potenciális hirdető cégeket. A megkötött szerződések alapján megírta a reklámot, meghatározta a zenei anyagot és leadta azt kidolgozásra. Ezért  amunkáért a reklám értékének 20 százalékát számoltuk el neki, de volt olyan média is, amely egyéni reklámszervezőknek 30-35 százalékot fizetett. Ebben az esetben a reklámszervezők a mi hazai, vagy magyarországi vállalatunk nevében léptekt fel, megbízólevéllel. Viszont neki kellett fedeznie az utazási költségeket. Általában 4-8 órát dolgoztak munkanaponként. Napi 4 – 15 reklámot beszéltek meg. A reklámok különböző árfekvésűek voltak, de ha egy hónapban volt 20-30 megbeszélt reklámja, akkor a reklámszervező már megkeresett tisztán egy átlagos magyarországi havi jövedelmet. A folyamatos és rendszeres munka azt eredményezte, hogy a reklámszervezőknek néhány hónap után voltak visszatérő ügyfeleik. Ennek eredményeképpen már fele annyi munkával is tisztes jövedelmet szereztek. Ennek a munkának az volt a jó oldala, hogy nekik gyakorlatilag csak papírra és ironra, jobb esetben egy zsebben elférő riportermagnóra volt szükségük.

Abban az időben magyrországi reklámmédiákkal is volt szerződésünk. Ezek 40-60 százalékot kértek a szerződött reklámok értékéből, ami érthető volt, hisz az adókat és járulékokat nekik kellett fizetni és 10-20 százalékot adtak a saját reklámszervezőiknek, akiket vagy állandó munkában foglalkoztattak, vagy megbízási szerződés alapján dolgoztak a reklámszervezők. Mi mégis szivesen kötöttünk szerződést ilyen médiákkal, hisz a legtöbbnek állandó ügyfélköre volt, tehát szinte azonnal a szeződéskötés után érkeztek is a reklámmegbízások.

Néhány reklámozó cég kérte, hogy reklámjait más városi, elsősorban fővárosi újságban, televízióban és rádióban is jelentessük meg. Természetessen eleget tettünk ezeknek a kéréseknek. Ez az ötlet alapján azután az említett más médiákkal is megbeszéltünk reklámszervezési szolgáltatást. A rádiónak alapjában véve ez kis jövedelemnövekedést hozott, mert a szolgáltatásainkért csak 10 százalékkal emeltük a más médiáknak megbeszélt reklámok árát. Viszont a reklámszervezőink kinálata sokkal nagyobb lett, lehetőségük volt több reklámot megbeszélni, többet kerestek és így elégedettebbek is voltak.

Egy ismerősöm most a honlapjára keres hirdetéseket, pontosabban hirdetőket. Ez adta az ötletet, hogy a korábbi vállalkozási ötletet kiegészítsem egy új részlettel. Minden honlappal vagy bloggal rendelkező vállalkozó, vállalat kereshet hirdetési partnereket a saját honlapjára. Ez lehet az egyszerű linkcsere is, ahol a honlaptulajdonosok kölcsönösen azt nyerik, hogy a linkcserés reklémfelülettel növekszik a honlapjuk vagy blogjuk látogatottsága. De lehet tényleges reklámfelület is, amit megfizet a hirdető. A hirdetők ugyanis hajlandók megfizetni a hirdetéseiket népszerű weblapokon vagy blogokon. És méginkább hajlandók erre olyan internetes oldalak esetében, amelynek látogatottsága várhatóan nagymértékben növekszik majd.

A munkához vagy saját vállalkozással kell rendelkezni (ez biztosítja a nagyobb jövedelmet), vagy egy reklám-média rendszernek kell szolgáltatást végezni. Ha az ember nem saját reklámfelületeinek értékesítésére végzi, semmilyen irodahelyiségre se nincs szüksége. Az egyetlen, amire szüksége van egy jó füzet, néhány golyóstoll, a saját kreativitása, a gondolkodása és az ötletei.

(Ha van reklámfelületed, honlapod, blogod vagy valamilyen nyomtatott újságod, internet televízióműsorod, vagy internet rádiód, de nincs tudásod, érzéked és tapasztalatod reklámokat gyüjteni, tegyél fel hirdetést, amiben reklámszervezőket keresel, vagy keresd fel a reklámszervezéssel is foglalkozó médiákat. Ezek rendszerint a helyi és országos médiaújságok, bár vannak kimondottan reklámszervezésre regisztrált médiák is.)

Férreértés ne essék: Egy tényleges reklámszervező nem úgy dolgozik, hogy feltesz egy weblapot és várja a hirdetőket, hanem reklámajánlattal közvetlenül felkeresi a potenciális klienseket (akik nagy része esetleg korábban még nem is gondolkozott a hirdetésről) és bemutatja nekik a javasolt reklámötletet, rábeszéli őket a hirdetésre, megbeszéli a hirdetés lépéseit, feltételeit és megszervezi a reklámakciót. Ez nem könnyű munka. Talán pontosabb is, ha azt mondom, hogy ez egy nagyon nehéz munka. De mondhatom azt, hogy ha valakinek van kreativitása, ismeri a vállalkozók és azok klienseinek pszichológiáját is, akkor nagyon szép munka (nemhiába szerepel annyi filmben, TV filmben, regényben). Ha egyszer ténylegesen plusz pénzre lenne szükségem, én csakis ezt csinálnám.


Nézd meg a „Keres hirdetéseket honlapodra!” Című bejegyzést is a http://nunkahelyet.blogspot.com/ blogon a jobb oldali oszlopban!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ide írhatod a véleményedet. Előre is köszönöm.