Munka-ötletek

A munka nélküli embereknek azt szokták mondani, indítsonak vállalkozást. A sikeres vállalkozás egyik alapfeltétele a jó ötlet. Ha olyan ötletet, munkalehetőséget keresel, amely szinte pénz nélkül elkezdhető, még akkor is, ha nincs semmilyen gazdaségi épületed, nincsenek munkagépeid, jó helyen jársz. Ha szeretnél olyan munkaötletről is olvasni, amelyek nem kerülnek fel a blogra, rendeld meg az Új vállalkozási ötletek e-mail levelet. A levél ingyenes. Mindössze annyira van szükség, hogy elküldesz egy levelet a címemre. A címem: miksa.beer@gmail.com. A tárgy mezőbe írd be: új munkaötletek.

2016. január 9., szombat

Indíts szakosított hirdetőújságot az interneten

Apróhirdetési médiatulajdonos


A látogatottsági listát az internet oldalak között az apróhirdetési oldalak vezetik. Talán nincs is olyan ember, akinek ne lenne szüksége ezek az oldalak szolgáltatására. A felhasználók számára kedvezőzlen statisztikai adat, hogy a látogatók jelentős részét azok az emberek képezik, akik valamit el szeretnének adni, akik valamit kinálnak és csak a kisebb hányad az, aki a vásárlói-felhasználói oldalon áll. Fordított esetben ezek a honlapok sokkal eredményesebbek lennének.

Minél szűkebb hirdetői, illetve felhasználói rétegre korlátoznak egy-egy aprohirdetési internetes oldalt, annál több a felhasználó látogatók aránya. Sok felhasználó azokat a lapokat keresi, amelyek általánosságban jelentetnek meg hirdetéseket, mert ott több a látogató, számbelileg több a hirdető. Kérdés azonban, hogy az ő adott témakörével hány felhasználó jelenik majd meg az oldalon.

Ilyen leszűkített témakürű hirdetőújság lehet az interneten például a nyaralási hirdető, amely a falusi turizmus, vagy a fürdőhelyek látogatói számára kinál kiadó szobákat. Ilyen a használt autók eladását hirdető honlap. Ilyen az eladó lakásokat, házakat hirdető oldal. Ilyen lehet egy a kismamáknak szóló hirdetőújság, vagy a festményeket, műalkotásokat hirdető újság. Ilyenek a helyi hirdetőújságok is, bár azoknál még mindig sokszor éppen az található meg, hogy mindent szeretnének hirdetni.

Ha hirdetőújságot akarnák indítani, elsősorban mindenféleképpen arra törekednék, hogy megtaláljam azt a szűkebb felhasználói réteget, akihez szólni akarok. És minden féleképpen olyan témát választanák, amivel egyébként is foglalkozom, amit szeretek csinálni.

A hirdetőújságok indításának fő problémája a hirdetések kritikus tömege. Senki se megy be egy olyan boltba (még ha a legszebb bolt is a városban), ahol 10-20 árúcikk mellett üresen ásítoznak a polcok. Erre a problémára a gyakorlatban két megoldás van:

1.    Egy olyan médiarendszerbe kapcsolódunk be, amely „médiabirodalmakat” kinál. Ezek a rendszerek igyekeznek az egész országot lefedni, sőt külföldön is megjelenni. Ezért sok embert foglalkoztatnak, akik maguk is jelentetnek meg hirdetéseket, így ha jól dolgoznak aránylag hamar összejön a kritikus tömeg és annyi friss hirdetés naponta, amennyi az új látogatókat is bevonza. Ahogy belépünk a rendszerbe, ingyen meglapjuk a hirdetésekkel feltöltött „saját” újságunkat is. Ez a bekapcsolódás általában fizetős, mert ebből biztosítják a rendszer vezetői az induló költségek lefedéséhez a pénzt. Ez általában 5.000 – 20.000 forint között van. Ezzel kapcsolatban tudni kell, hogy korántsem biztos, hogy a drágább médiabirodalom a jobb. Sőt! A másik dolog, hogy bizony ezen a téren is megjelentek a csalók: Elkészítik a rendszert, eladják a „lapokat” és nem tesznek semmit azért hogy a rendszer működjön. Alapjába véve buta dolog, mert a mai kis pénzért feladnak egy nagy lehetőséget, későbbi folyamatos jövedelmet. Ezek kiszűrése csak úgy lehetséges, ha bekapcsolódás előtt átnézzük a rendszer lapjait. Ha sok a régi információ, ha néhány napos visszatérésünk után nem találunk jelentősebb változást, vigyáznunk kell, valami nincs rendben a rendszernél.

2.    Próbáljuk meg indulás előtt magunk összeszedni a kritikus tömeget. Ajálnjuk fel barátoknak, ismerősöknek, szomszédoknak, hogy ingyenesen megjelentetjük hirdetésüket. Ha szűkítjük a témakört nehezebben, lassabban jön össze az 1.000 -1.200 szükséges hirdetés és a napi 100 – 150 új, ami a kritikus tömeg lehet egy jó induláshoz. De ezzel viszont később jobb hirdetőújságunk lesz.Az első hirdetéseket megkereshetjük más hirdetőújságokban is. NE MÁSOLJUNK HIRDETÉSEKET. És ne a másik hirdetőújsághoz forduljunk, még ha ismerős is a tulajdonos, mert az logikusan konkurenst lát bennünk és eleve ellenségesen lép majd fel. Próbéljuk meg a potenciális hirdetőket megkeresni. Én például egy falusi turizmus potenciális hirdetőit az idegenforgalmi ajánlatokat hirdető katalógusban keresném. Írnák nekik és felajánlanám induló hirdetési oldalam szolgálatait. Ha kismamáknak hirdetnék, posztolnák az ilyen témájú oldalakon. Hirdetéseket ragasztanák ki az orvosi rendelők hirdetőtáblájára. Ha ingatlannal foglalkozó hirdető oldalt indítanék, felajánlanám a kis ingatlanirodáknak, hogy lapomban ingyen tehetik ki a hirdetéseiket, ha mondjuk legalább 100 hirdetést megjelentetnek...

Kezdetben a hirdetőújságok pénz ellenében jelentették meg az apróhirdetéseket. Az interneten ez már a multé. Annyi a jó ingyenes hirdetőújság-honlap, hogy a hirdetés megjelentetéséért senki sem fizet. Vannak újságok, oldalak, amelyek az alap megjelenést ingyen adják, de valamilyen specifikus dologért pénzt kérnek. Például fizetni kell, ha társkeresőt hirdetsz, ha munkahelyet hirdetsz, ha ingatlan eladást hirdeted. Vagy fizetned kell, ha kiemelt, keretes hirdetést akarsz megjelentetni. A ffejlett világban ezek már lecsengő dolgok. Minden ingyenes, ugyanis a hirdető újságok nem az apróhirdetésekből élnek, hanem a megfizetett reklámhirdetésekből. A nagy látogatottság miatt a gondolkodó cégek szivesen hirdetnek az ilyen oldalakon. Persze ehhez, ha már élesben megy az oldalad, fel kell keresned a potenciális hirdetőket. A legjobb, ha személyesen keresed fel őket. Hirdetési szerződést ugyanis a cégek (első esetben) nem a levéllel, e-mailel, hanem az emberrel kötik. A megújítás már történhet levelezés útján, de a reklámszervezők, tulajdonos útján felkínált szerződéseket általában 4-5 gyakrabban kötik meg.

Végezetül egy ötlet: A hirdető oldalakat legjobb megfelelő programmal vezetni. Ezek alaptulajdonsága, hogy az újhirdetést mindig az első helyre teszi, a többi pedig egy-egy hellyel hátrébb csúszik. Ezért van az, hogy jobb 1-3 naponként változtatott szöveggel és címmel újbol feladni a hirdetést, mint egyszer hosszabb időre hirdetni. Egy magyarországi internetes hirdetőoldal most vállalta, hogy minden héten egyszer ismét az első helyre teszi a hosszabb időre feladott hirdetést. Fantasztikus újítás, ami programozással megoldható, nem követel plussz-munkát. Én ha fontos hirdetést adok fel, mindenkor szivesebben választanám az ilyen megoldást kínáló hirdetési honlapot, mint bármilyen másik nagynevű konkurenst. Nem csodálkoznák, ha egy-két hónapon belül ez a szolgáltatás az amerikai és indiai hatalmas hirdetőoldal birodalmaknál alapszolgáltatás lenne, csakúgy mint a magyar ötletadónál.

_____________________


Nézz meg más ötleteket is: http://munkahelyet.blogspot.co.ke/  


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ide írhatod a véleményedet. Előre is köszönöm.