Munka-ötletek

A munka nélküli embereknek azt szokták mondani, indítsonak vállalkozást. A sikeres vállalkozás egyik alapfeltétele a jó ötlet. Ha olyan ötletet, munkalehetőséget keresel, amely szinte pénz nélkül elkezdhető, még akkor is, ha nincs semmilyen gazdaségi épületed, nincsenek munkagépeid, jó helyen jársz. Ha szeretnél olyan munkaötletről is olvasni, amelyek nem kerülnek fel a blogra, rendeld meg az Új vállalkozási ötletek e-mail levelet. A levél ingyenes. Mindössze annyira van szükség, hogy elküldesz egy levelet a címemre. A címem: miksa.beer@gmail.com. A tárgy mezőbe írd be: új munkaötletek.

2015. december 30., szerda

Civil szervezetek, kis települések újságja


Régi latin mondás, hogy a “Beszéd elrepül, az írott szó megmarad”. Ez adja a könyvek, újságok erejét. Ezen ugyan változtatott valamennyit az internet, de az még mindig igaz marad, hogy az írott szó az ami megmarad.

A civil szervezetk és a kis települések általában azt szokták mondani, hogy nem engedhetnek meg maguknak irott és nyomtatott információt. A nyugati, fejletebb országok példája azonban nem ezt igazolja. Az ottani tapasztalatok alapján legyél te a civil szervezetek újsáírója.

Keresd fel a civil szervezeteket, kis falvakat azzal, hogy szerveznél egy újságot, ami róluk szóll. Tőlük ezért ne kérj pénzt. Viszont a településükön dolgozó vállalkozásokat nyugodtan felkeresheted reklámügyben. Csakúgy mint a nagyobb gyártókat, akik azokon a településeket is értékesítik termékeiket (élelmiszergyárak, mezőgazdasági termékek gyártói, szolgáltatók). A civil szervezetek esetében mindenki a reklámpartnered lehet.

Ha megállapodtatok, beszéld meg velük, hogy rendszeresen küldjék el címedre az értekezleteik jegyzőkönyvét, évi és havi terveiket, akcióik tervét, küldjönek fényképeket (akár mobil telefonal készülteket).

A kapott információkat neked kell megformálnod. Ebben segítségedre lehet egy újságírói kézikönyv. A legolcsóbbat és legvékonyabbat keresd, a lényeg abban is benne van, a mellékelt magyarázkodás meg kit érdekel?

Az újságban feltétlenül hagyj helyet az apróhirdetéseknek (ne ingyen, de olcsón kínáld), valamint a születésnapi üdvözleteknek, házassági és házassági évfordulós üdvözleteknek, névnapi köszöntőknek, diplomások köszöntésének, a halálhírek bejelntésének és az In Memoriam megjelentetésnek. Ezt már drágábban ad: Az ára lehet 5.000 – 10.000 forint között. Kezdetben beszéld meg ismerőseiddel, vagy a falubeliekkel, hogy ingyen adod ezt a szolgáltatást, amig az emberek megszokják és megkedvelik.

Az újság készülhet A3-as nyomtatóval (akár A4-esen is kinyomtathatod, amit azután a fénymásolóval felnagyítasz, de itt vigyázz a betűméretekre, mert minden kétszer akkora lesz, mint az eredeti nyomtatványon!). A fénymásoló költségei kisebbek, mint a nyomtató költségei, noha lézeres nyomtató esetében nem nagy a különbség. Ha beindul a vállalkozás áttérhetsz a nyomdai megoldásra. A munkát a kis nyomdákkal beszéld meg. Nagy teljesítményű nyomdagépeket használni ugyanis tízezer példány alatt nem kifizetődő.

Ne felejtsd el, ez egy belső információ (ezt az impresszumban ki is kell mondani), tehát nem bejelntésköteles. Ennek ellenére a fő adatokat meg kell jelentetni: Kiadó (az akiről szól), kiadó címe, telefonja, esetleg e-mailje, főszerkesztő (te), cime, a kiadvány példányszáma, címe, esetleg e-mail címe. És ne felejtsd el, a nyomdailag úgynevezett köteles példányokat leadni az illetékes helyeken (Magyarországon ez a Szechenyi Könyvtár volt, de minden nyomdában megtudhatod, hogy most hol kell leadni). Mivel te belső információt készítesz, azt nem kell leadni, de a te érdeked az, hogy a lap oda kerüljön, ahol megőrzik. Ez mellett te is gyüjts össze egy-egy példányt és arhiváld. Biztasd erre a civil szervezetet, kis település önkormányzatát is.

Közben indíts honlapot, aminek a témája a lap. Minden információt felrakhatsz. A civil szervezettel és a falusi önkormányzattal beszéld meg, hogy népszerűsítsék a honlapot, tegyék ki a hirdetőtáblájukra az elérhetőséget, küldjék el tagjaikank, illetve lakosaiknak azzal a kéréssel, hogy minden 1-2 napban nézzék meg, mi az új információ. Ha több lapot készítesz, több ilyen honlapod lesz. Azokat linkkel kapcsold össze. Azután kezdj el reklámokat gyüjteni erre a nagy forgalmu honlapra.

Jó munkát (és várom a jelentkezésedet is a munka eredményével kapcsolatban, vagy amennyiben van még valamilyen kérdésed, arra is szivessen válaszolok).

_________________

Pedikűrös


Amióta az ember nem jár mezítláb, egyre romlik a lába „minősége”. Ehhez a divat is hozzájárul. Semmi sem okozott annyi tyúkszemet és bőrkeményedést, mint a szűk vagy a hegyes orrú cipő. Az emberek azonban először használják az ilyen cipőket a divatnak megfelelően 1-2 éven át, majd csak ezután szembesülnek a káros következményével. Itt azonban tudni kell, hogy noha vannak „csodaszerek”, a legtöbbször a „betegséget” már nem lehet megszüntetni csak kezelni. (Tehát állandó kliensekre számíthat)

Az idősebb ember már nehezebben mozog, nem tudja úgy rendben tartani a lábát, ami azt eredményezi, hogy a panaszok is mind gyakoribbak lesznek. A láb ápolásával foglalkozó pedikűrösnek tehát van és lesz is munkája. A kis településen élő emberek igyekeznek saját maguk megoldani ezeket a problémákat, de ennek nem a pénz vagy az az oka, hogy nincs szükségük ilyen szolgáltatásra, hanem inkább az, hogy a településükön nem végeznek ilyen szolgáltatást. Van ismerősöm, aki 100 kilómétert utazott havonta egyszer, hogy pedikűröshöz menjen. A számítások szerint minden 10.000 vagy annál több lakosú településen megél 1-2 pedikűrös. Ha kialakul a lábápolás szokása, ugyanezen a településen már akár tíz pedikűrös is dolgozhat.

Nagyobb városokban gyakori, hogy a pedikűrös a szépségszalonokban dolgozik, vagy önnállóan nyitnak pedikűrös stúdiót. A kezdő vállalkozók kihasználva azt a lehetőséget, hogy amennyiben bevételük nem halad meg egy adott határt, nem kell adózniuk, a saját házukban alakítanak ki munkasarkot (rendszerint a nappali a megfelelő hely), vagy ami elfogadhatóbb a kezdő és a kényelmesebb páciens számára is, házhoz mennek. Én is ezt ajánlom, mert abban az esetben a kliens könnyebben elfogadja a magasabb árat is, hisz a vállalkozónak utazási költsége is van. Mivel ha a kezelésre a kliens otthonában kerül sor, megbeszélhetjük, hogy a kliens a pedikűrös megérkezése előtt fél órával áztassa be a lábát, a kezelés idejét felére csökkenti. (Ez egyébként is gyakorlat a házhoz járó pedikűrösök munkájában.) Egy-egy kezelés, a láb beáztatására szánt fél órát nem számítva 20-40 percig tart. Tehát napi 4-8 esetet iktathatunk be. A kezelések ára általában 1500 és 3500 forint között mozognak (A stúdiókban, ahol több a csillogó-villogó kütyü, ettől is több). Van, ahol az elhalt bőr eltávolítását, tíúkszem eltávolítását, körömvágást, lakkozást külön-külön számolják, így látszólag olcsóbbak, de a vevőnek a gyakorlatban többe kerülnek és az ilyen elszámolási mód mindig vitára adhat okot, jobb tehát általánydíjban dolgozni. Itt kell megjegyeznem, hogy a férfiak is járnak pedikűröshöz és nekik sem olcsóbb a kezelés.

Mire van szüksége:
- Egy jó pedikűrkészletre. A legtöbb megfelelő készlet 10.000 forintért megvehető, bár vannak, amelyek dupla ennyibe kerülnek és vannak olcsóbbak is. Párszáz forintért vannak kézi. 1500-5000 forintért pedig megfelelő gépi szárazbőr eltávolítók. Ez mellett jó ha kéznél van a körömgomba és a lábgomba kenőcs, illetve valamilyen hidratáló krém Nem mindig a drága a jó. Probálja ki önmagán és azt használja, ami árban megfelelő és önnek is jó. A krémeket egyébként egy kis plusz pénzért árulhatja is a klienseinek.
- Ismeretekre. Íratkozzon be egy pedikűr tanfolyamra. Általában 1-3 naposak, bár már láttam több hetes tanfolyam hirdetését is (?). Általában 20.000 – 35.000 forintba kerülnek. Elvégzése és a gyakorlati munka után jövedelemkiegészítésként ön is szervezhet tanfolyamot. Elsősorban azoknak, akik saját maguk szeretnék ápolni a lábukat, de azzal legyen tisztába, hogy közülük egyesek később majd dolgozni is fognak a megszerzett tudással.
- Reklámra. Az első vevők megszerzése a legnehezebb. Hirdesse magát hirdetőtáblákra, lépcsőházakba kiragasztott információs lapokon, letéphető telefonszámmal. Utánna használja a virusmarketing elvét: Nyomtasson névjegykártyát és minden kliensének adjon 5-5 kártyát azzal, hogy aki ezzel a kártyával jelentkezik, mondjuk 10 százalék kedvezményt kap. (Adhat több kártyát is, de akkor a kártya kevésbé lesz értékes a kliense szemében.) Szervezzen családi vagy csoportos napot: Ha egy helyen 2, 3, vagy több kliens fogadja, 5-10 százalék kedvezményt ad. Szervezzen ingyenes napot idősek otthonában, ahol mindazoknak ingyenesen elvégzi a lábápolást, akik hozzátartozója jelen lesz. Itt a hozzátartozóknak és a személyzet tagjainak adjon 2-3 kártyát és jegyezze meg nekik, hogy ez rendkívüli alkalom és rendkívüli ajándék.

Mennyit kereshet? Átlagban 3000 forintot kap a kezelésért, a 120.000 forintos keresethez 40 kliensre van szüksége. Ez munkanaponként 1-2 klienst jelent. Ezek nagy hányada visszatérő lesz, mivel a lábápolást ajánlatos legalább havonta egyszer elvégezni. Persze csak akkor jelentkeznek újra, ha ön jó munkát végzett.


__________________________________ 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ide írhatod a véleményedet. Előre is köszönöm.